Pravidla

2. března 2015 v 21:41 | The Riddler + Amoris |  Pravidla

Pravidla

Naše hra se svým způsobem inspiruje nespočtem her, filmů a především seriálů, které se opírají o téma Zombie. Asi největší díl toho všeho najdete v seriálu stanice AMC The Walking Dead.
Hra se odehrává na území Spojených států, konkrétně jeho států Georgia a to ve stejném období, jaké známe my. Proto je důležité držet se reálií, které znáte z reálného života, jako jsou zbraně, dopravní prostředky a podobně. Avšak je důležité říct, že většina vymožeností, které znáte, v této době nefungují, neboť není kdo by se o ně staral. Elektrika samozřejmě není, vyjímkou jsou jedině domácí větrné elektrárny, které by nejspíše stejně nevydržely dlouhou dobu. Stejně tak telefony a podobná zařízení.

Psaný projev
jedno z důležitých pravidel, kterým musím začít je to, jak bude naše hra vypadat. tedy, jaký stylem se bude psát.
V každé hře se píše jinak, takže chápeme, že někteří lidé například rádi píši ve třetí osobě a vše ostatní dávají do závorek.
U nás však hra vypadá takto:

1. Psaní mluvy:
To, co postava říká píšeme do uvozovek (standardně Shift+ů) a to v první osobě.
Příklad: "Dávej pozor kam šlapeš, jak to vypadá ty bažiny jsou docela nebezpečné,"

2. Psaní činnosti:
Veškeré ostatní činnosti, jako je došel jsem, udělal jsem a podobně, píšeme normálně, bez jakýchkoliv přídavných znaků.
Příklad: Zdálo se mi, že jsou přede mnou nějaké bažiny, které však nebyly zakresleny v mapě. Popošel jsem dopředu, tak blízko jak jen to bylo bezpečné a zadíval se dolů na bublající močál, který skrýval mnohé nebezpečí.

3. Psaní myšlenek:
To, co si postava myslí píšeme do hvězdiček (*). Jde o to, o čem postava přemýšlí a tak dále.
Příklad: *Je možné, že jsem odbočil? Ale, celou dobu jsem šel dobře? Nebo ne? Bože můj, pokud se budu muset vracet, tak to zabere celý den.*

A poslední věc, která je například pro mě velmi důležitá. Jde o to, jak váš text vypadá. Pokud budete popisovat, kde se zrovna nacházíte, pokuste se to napsat více větami. Obecně lze říci, že správný post by měl mít minimálně čtyři řádky, ale toto pravidlo není dané. Spíše jde o to, aby, když si to po sobě přečtete, dával post smysl, měl takříkajíc hlavu a patu.

Křišťálová stěna
Prosím, dodržujte Křišťálovou stěnu.
Ač to tak u některých lidí bývá, že své postavy mají takové, jací by si sami přáli být, i přesto to nejste vy. Bylo by tedy dobré dodržovat tzv. Křišťálovou stěnu. Je to na RPG už poměrně známý výraz, přesto vám ho zde samozřejmě vysvětlím. Křišťálová stěna odděluje realitu od hry, což znamená, že co víte vy, neví vaše postava a vaše postava také není ovlivněna vaším reálným životem. Je jasné, že když v reálu pláčete, nebudete mít náladu na to, aby vaše postava skákala radostí do stropu, ale berte to z té druhé strany, hra je odreagování, takže by to skákání do stropu nebyl zas tak špatný nápad. ;)
No, zkrátka, pro nás plyne jedno zásadní pravidlo: Můžete se jako hráč dozvědět, že John je svině, která se snaží zabít Claru. Ale Clara, vaše postava a nejlepší kamarádka Johna, kterému plně věří, k němu nepřijde v následující hře a nezačne na něj hulákat: "Vím, že mě chceš zabít! Vypadni ode mě!" Zkrátka, vaše postava nemá vaše informace.
Samozřejmě, že se jedná jen o příklad a jména nesouhlasí… Nikoho nenutím, aby hrál svého Johna jako zabijáka a Claru jako naivku… ;)

Metagaming
Metagaming, další z poměrně profláklých věcí.
Znáte to - vy, co hrajete RPG často a s různými lidmi. Jistě jste na podobné hráče někdy narazili, nebo jimi sami jste. (V tom případě to vůbec není dobré, nikdo to nemá rád… ) Zkrátka a jasně, abych to shrnula a nepsala tady nudné články, které by fungovaly lépe než ukolébavky, metagaming znamená, že při hře ovládáte ostatní postavy, což je samozřejmě špatně. Dám vám příklad, jak to rozhodně nemá vypadat.
Clara: *Sedí venku na židli, čte si knihu a prakticky nevnímá okolí.*
John: *Vyjde ven z domu, vidí Claru.* Ahoj. *Pozdraví ji, Clara se na něj podívá, pozdraví ho taky, zvedne se, jde k němu a dá mu pusu na tvář.*
Ano, možná byste řekli, že je tohle trochu přehnaný příklad, ale věřte mi, že je to možné, protože já to zažila, s tímhle se opravdu nedala hrát dobrá hra. Když nemáte kontrolu nad svojí postavou, protože ji za vás ovládá jiný hráč, je hra prakticky nemožná.
Proto vás žádám, abyste se metagamingu vyhnuli. Hru si lépe užijete jak vy, tak i vaši spoluhráči. A vždy je zábavnější, když nevíte, jaké reakce jiných postav čekat, než když si je vymyslíte sami. I když ani já se nevyhýbám představám o tom, jak by se hra mohla ubírat dál, když čekám, než spoluhráč napíše post… ;)
Metagaming se samozřejmě nevztahuje na Vypravěče.

Vypravěč
Aneb zákon....
Ne, to přímo ne, ale pravdou je, že vypravěč je někdo, jehož slovo je poslední. Co to pro vás znamená? Jde hlavně o to, že Vypravěč určuje kroky ostatních postav (ať už NPC nebo Zombie) kteří se v naší hře budou objevovat. Proto, pokud vám Vypravěč napíše, že se za vašimi zády objeví zombie, tak na to musíte reagovat. Nemůžete v dalším postu napsat, že kráčíte do západu slunce za zpěvu slavíků, to opravdu ne. Takže v tomhle pohledu je vypravěčovo slovo opravdu zákonem.
Avšak, ne vždy mohou vypravěči odpovídat na vaše činy. Vypravěč je totiž také jenom člověk, který má své další osobní záležitosti (Ano, opravdu nesedí celý den u počítače, nažhaven na to, aby vám odepisoval) proto je důležité, abyste dokázali sami vést hru. Avšak dbejte na to, aby tak bylo činěno logicky a v rámci možností vaší postavy.
Poslední, co bychom chtěli číst by byla dvanáctiletá dívka, která za den rozpráší hordu zombie a ještě k tomu vymyslí vakcínu na epidemii.

Jazyk a Národnost
Možná vám to nepřijde nijak důležité, ale je to jedna z věcí, které tu musím napsat. Naše hra se odehrává na území Spojených Států Amerických a jako taková je tedy směsicí různých národností a jazyků. Samozřejmě, že hlavním jazykem používaným ve hře je angličtina (hráči samozřejmě píší česky, případně slovensky, pokud se naše hra dostane i k našim bratrům), ale to neznamená, že vaše postava nemůže být například čínský výměnný student, který tu prostě uvízl. Ovšem v tom případě budete muset oprášit znalosti čínštiny či se obrátit na strýce Googla. Pokud by jste ale opravdu po takové postavě toužili, pak by vaše řeč vypadala například takto: "Bùxī yīqiè dàijià, wǒ yào gǎnxiè zhōngguó, yīncǐ gǔgē fānyì, zhè shì wèi wǒ xiě de."/Za každou cenu musím mít Číňana a proto děkuji Google překladači, že to za mě napíše./ Ale ne, samozřejmě, že takovou postavu můžete mít.
Od národnosti vaší postavy se samozřejmě odvíjí její vzhled a chování.

Geografie a hraný projev

Geografie nebo-li herní plocha
Naše hra se uskutečňuje ve čtyřech herních sektorech, tedy v Atlantě, Georgii, Athens a Maconu. Neznamená to ale v žádném případě, že by se vaše postavy musely pohybovat jen v sektoru, ze kterého pochází! :-) Mezi místy mohou postavy přecházet, je ohledně toho jen jedno zásadní pravidlo: Vaše postava se musí mít JAK přemístit. Je jedno, jestli pojede autem nebo se vydá pěšky, ale zkuste to ve svém postu aspoň napsat. :-) Měli bychom o tom mít tak trochu přehled, a když říkám my, myslím všechny hráče, nejen Adminy. :-)
To, že pokud v jednom místě napíšete, že jdete jinam, další post už bude na finálním místě, ani snad nemusím psát. Ale znáte to, jistota je jistota. :-)
Ještě bych ráda zmínila, že místa jsou velká. Když napíšete nějaký post, neznamená to nutně, že se to děje na tom samém místě, kde zrovna jsou jiné postavy. Ve stejné ulici... No, víte, jak to myslím, ne? :-)
Na města upozorňuje Vypravěč. Je ale na hráči, jestli se do něj vydá nebo ne.
Příklad:
Vypravěč: Lisiny kroky se rozléhaly po lese, neboť i přes její lehký krok praskající větve nadělaly značný hluk. Náhle, jako srnka zaznamenající nebezpečí i ona ucítí známý pach kouře. Její pohled se stočí doprava, kde mezi vysokými stromy spatří doutnající vysoký kouř. Podívá se blíž a nedokáže věřit svým očím. Město, tedy to co z něj zbylo...
Lisa: *Možná bych se tam měla podívat,* pomyslí si. *Někdo by tam mohl být. Někdo naživu.* Pak ale zavrtí hlavou, protože neví, jestli ten, kdo by tam třeba byl, není nepřítel a zbytečné problémy teď nikdo nechce, raději se jim striktně vyhýbat. Jakoby nic neviděla, šla dál svojí cestou, aniž by se ohlédla.

Hraný projev
Zde je jen jedna věc, kterou bych ráda řekla, ale je to věc velice důležitá: Odcházíte-li ze hry, snažte se ukončit. Vaše postava může třeba odejít, usnout, cokoliv. Proč? Snažte se být trochu ohleduplní. Pokud hra není ukončena, děj je u daných postav zaseklý. Kdyby chtěl hráč druhé postavy hrát s někým jiným, prakticky nemůže. A to určitě není dobré. Samozřejmě, že pokud se hráči domluví, že mezi tím s nikým jiným hrát nehodlají a že hru třeba druhý den dohrají, není problém. :-) Ale plyne z toho tedy toto: Buď se domluvit, nebo ukončit. Nic mezi tím neexistuje.
 

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama